Facebook Pixel

Pitanja i saveti

Koje su prednosti online rezervacije avio karte?

 Prednosti koje Vam pruža on-line rezervacija je da putem emaila možete bez dolaska u agenciju uraditi rezervaciju željenih letova, a nakon uplate i dobiti elektronsku kartu u Vaš inbox.Sve to ostvarujete iz udobnosti Vašeg doma, uz podršku našeg stručnog tima.

Kako  mogu da platim avio kartu?

Vašu avio kartu trenutno možete platiti na nekoliko načina:

* Uplatom on-line na naš tekući račun

* Uplatnicom u Banci

* Gotovinom  u našoj  poslovnici (Obilićev venac 26, 11 000 Beograd)

* Platnim karticama (sve osim Diners), u našoj  poslovnici (Obilićev venac 26, 11 000 Beograd)

Da li moram da platim kartu u istom trenutku kada uradim rezervaciju?

 Prilikom rezervacije avio karte online, dobićete email od našeg agenta sa svim  informacijama  bitnim za Vaše putovanje, ali i o roku važenja rezervacije i načinu plaćanja avio karte koju nameravate da kupite.

Do kada moram da kupim avio kartu?

 Nakon što  napravite rezervaciju, od nas ćete dobiti email sa potvrdom rezervacije  sa  rokom za kupovinu vaše avio karte.

Da li mogu da kontaktiram nekoga za informacije o mojoj rezervaciji?

Ukoliko imate bilo kakvo pitanje vezano za online rezervacije, možete nas pozvati na 011 218 40 38 ili poslati email na avio@kompas.rs i  informisati se.

Koliko ranije je potrebno da budem na aerodromu pre leta?

 Potrebno je da budete na aerodromu 2h (na nekim letovima i do 3h pre poletenja). Kod većine avio kompanija šalteri za čekiranje zatvaraju se 1h pre putovanja. Nakon toga više nije moguće čekirati se za let i ući u avion.

Kako da preuzmem kupljenu avio kartu?

U zavisnosti od načina kako ste kupili kartu, istu možete podići u našoj agenciji Obilićev venac 26, 11 000 Beograd ili je možemo poslati na Vaš email.

Da li mogu da refundiram avio kartu ako ne putujem?

Avio kartu možete refundirati samo ako je to naglašeno u pravilima tarife za avio kartu koju ste kupili.

Određene tarife ne dozvoljavaju povrat novca ukoliko se karta ne iskoristi, dok neke uz penale i odredjenu nadoknadu omogućavaju povrat određene sume sredstava.Informaciju o tome dobićete od našeg agenta prilikom pravljenja rezervacije i prodaje avio karte.

Ako kupim kartu online preko vašeg sajta, da li ću biti obavešten ukoliko dodje do otkazivanja ili promene vremena leta?

U slučaju bilo kakvih promena na letu koji ste odabrali, naši agenti će Vas blagovremeno obavestiti i pomoći da nađete najbolje moguće rešenje za prevazilaženje istih.

Da li mogu da iskroristim samo povratak ako sam kupio povratnu avio kartu?

Kuponi avio karte se koriste po redu, u suprotnom avio karta prestaje da važi.Avio karta je neprenosiva, prezime i ime putnika je nemoguće zameniti.

* Kod nekih low cost kompanija možete iskoristiti povratak i ako niste bili na odlaznom letu.

Da li mogu da refundiram avio kartu ako ne dobijem vizu?

Da li ćete moći da refundirate uplaćeni iznos avio karte ukoliko budete odbijeni za vizu zavisi od tarife po kojoj je izdata avio karta, a čije uslove određuje avio kompanija. Ukoliko nemate vizu i postoji mogućnost da budete odbijeni, naglasite to Vašem agentu kako bi mogão da Vam preporuči tarifu koja tu refundaciju dozvoljava..

Koliko je potrebno da moj pasoš važi prilikom putovanja?

Preporučuje se da pasoš važi minimum 6 meseci nakon povratnog leta. Više informacija o vizama i važnosti pasoša možete proveriti na sajtu Ministarstva spoljnih poslova RS.

Kako mogu da dobijem asistenciju na aerodromu ukoliko se slabo krećem I treba mi pomoć?

Prilikom pravljenja rezervacije takvu potrebu ćete naglasiti našem agentu, kako bi Vam obezbedio željeni servis.

Kako mogu da odaberem svoje sedište u avionu?

U zavisnosti od avio kompanije postoji nekoliko opcija za odabir pozicije sedišta u avionu.Kod nekih kompanija prilikom pravljenja rezervacije agent može da Vam sedište odabere i da informaciju koliko bi to koštalo ako se naplaćuje.Neke aviokompanije dozvoljavaju besplatni izbor sedišta u avionu, ali neke dozvoljavaju izbor sedišta tek nakon čekiranja na let.

Šta ako je moje ime i prezime u avio karti neispravno i da li je moguće da svoju avio kartu prenesem na nekog drugog?

Avio karta je neprenosiv dokument, što znači da se ne može prebacivati na drugu osobu!

Čak šta više, ako je Vaše ime i prezime neispravno, tj .nije identično kao u dokumentu sa kojim putujete, aviokompija Vas neće pustiti na let.U najboljem slučaju kod nekih aviokompanija je moguće promeniti 1-3 slova uz placanje penala.

Upravo da bi se izbegle ovakve neprijatnosti putnicima se prvo šalje rezervacija kako bi proverili sve podatke u njoj i tek nako što putnici potvrde da  su svi podaci ispravni, avio karta se štampa.

Da li mogu da putujem sa ličnom kartom?

Za srpske državljane za sada je putovanje sa ličnom kartom dozvoljeno samo za putovanje u Crnu Goru.Za ostale destinacije neophodno je da se putnici informišu u zemlji čije documente imaju i zemlje u koju putuju.

Da li je potrebno da štampam elektronsku kartu?

Elektronska karta je elektronski zapis u sistemu aviokompanije i nema potrebe da se odštampa.To naravno možete uraditi kako bi lakše pratili letove.Međutim možete sačuvati elektronsku kartu u Vašem pametnom telefonu, kako bi Vam ti podaci bili pri ruci.

Boarding pass je takođe neophodan ako ste se čekirali on-line.Preporuka je da ga odštampate ali takođe ga možete sačuvati u pametnom telefonu, pošto je neohodno da ga imate sa sobom.

Kupio sam kartu juče, a danas je cena za isti taj let jeftinija. Da li je moguće traziti povraćaj razlike u ceni?

Pošto  avio kompanije posluju po tržišnim uslovima, to i one  zadržavaju pravo uvođenja promotivnih cena izmedju datuma Vaše kupovine avio karte i datuma putovanja.Zato se cene avio karata  mogu razlikovati.

 Uvodjenje promotivnih cena avio karte Vam ne omogućava da tražite povraćaj razlike izmedju ukupne cene koju ste platili i ukupne promotivne cene avio karte.  

Da li mogu da kupim avio kartu ukoliko polazak nije iz Srbije?

Avio kartu možete kupiti bez obzira odakle je polazak i bez obzira da li vi putujete ili kupujete kartu za nekoga.

Da li mogu da kupim avio kartu za nekoga ko nije u Srbiji?

Možete kupiti avio kartu za bilo kog putnika, vodeći računa da ime i prezime putnika mora biti identično kao na pasošu. Nakon kupovine avio karte, poslaćemo elektronsku kartu putniku na email.

Šta se događa u slučaju da putujem sa presedanjem, a da prvi let kasni i zbog toga ne stignem na sledeći let?

Ukoliko prvi let kasni, a svi Vaši letovi se nalaze u okviru jedne avio karte, javite se na šalter avio kompanije na aerodromu gde se nalazite. Ukoliko imate avio kartu u kojoj su svi letovi štampani na jednom dokumentu avio kompanija je dužna da Vas prebaciti na prvi sledeći raspoloživi let, bez doplate.

Ukoliko putujete a imate dva odvojena documenta tj.dve avio karte, tada troškove snosite sami.

Da li pas može da putuje u kabini?

Većina avio kompanija dozvoljava prevoz kućnih ljubimaca malih dimenzija i težine (psi, mačke, ptice) u putničkoj kabini, pod uslovom da ukupna težina životinje i kaveza ne prelazi 8 kg. Pošto je broj kučnih ljubimaca u kabini ograničen, potrebno je da kada pravite rezervaciju naglasite prevoz kučnog ljubimca kako bi smo postavili zahtev avio kompaniji.Nakon njihovog odobrenja, obaveštavamo Vas o mogućnosti prevoza.

Za transport kućnih ljubimaca morate imati sve kartone o urednom vakcinisanju kao i pasoš.

Cena prevoza zavisi od avio kompanije i destinacije na kojoj se leti.

Da li trudnice mogu da putuju avionom?

Trudnice mogu putovati avionom do 28. nedelje trudnoće. Nakon tog roka, neophodno je da imate overenu potvrdu od lekara da možete putovati avionom. Potvrda ne sme biti starija od nedelju dana.

Da li deca imaju popust za kupovinu avio karte?

Popust za decu (od 2 do 11 godina) zavisi od tarife i avio komanije. Na promotivnim tarifama obično ne postoji popust za decu.

Kako da postanem član frequent flyer programa?

Kupovinom avio karte stičete pravo da učestvujete u svim programima lojalnosti koje organizuju avio kompanije, tako da od našeg agente možete da zatražite da Vas u program učlani.